Stadspromotie en marketing

Stadspromotie Doesburg werkt continu aan het verbeteren van het imago en het vergroten van de naamsbekendheid van Doesburg. Dit doen we met een breed scala aan online en offline marketingactiviteiten gericht op potentiële bezoekers.

Doesburg De Waag
De Waag

Hanze-allure

Als ondernemer wilt u zich graag vestigen in een aantrekkelijke stad met veel bezoekers. Wij zijn een toeristische stad met Hanze-allure. Sinds enkele jaren zetten we hard in op Stadspromotie.

Uit onderzoek blijkt dat met name het historisch decor, terrassen, authentieke sfeer en leuke winkels redenen zijn om Hanzestad Doesburg te bezoeken. Voor bijna de helft van de ondervraagden is het een meerwaarde dat een stad een HANZEstad is en niet zomaar een willekeurige oude stad. Sinds 2017 meten we ook de bezoekersaantallen via de Monitor Economie en Toerisme.

Iedereen is van harte welkom in Doesburg. Maar we focussen ons op de 50+ers en toeristen die vanuit Nederland, België en Duitsland naar de regio komen.

Samen promoten

Gemeente Doesburg heeft een intensieve samenwerking met VVV Doesburg, Stichting Centrum Belang Doesburg en toeristische regiomarketingorganisaties. U als Doesburgse ondernemer wordt nadrukkelijk betrokken bij het aantrekkelijker maken van de stad. Samen promoten we Hanzestad Doesburg zodat we meer bekendheid, bezoekers en bestedingen genereren.

Merketing

Doesburg positief op de kaart zetten en haar naam als unieke, pittoreske Hanzestad in al haar facetten laten groeien en bloeien. Daarom heeft de gemeente Doesburg in 2015 een Merketing Plan gemaakt samen met RBT-KAN, Hanzesteden Marketing, Stichting Achterhoek Toerisme, VVV Doesburg. Doesburg als merk is voor de toekomst heel belangrijk, dit merketingplan geeft de visie weer waarlangs we de komende jaren kansen kunnen optimaliseren, verbreden en verdiepen.

Doesburg kiest haar eigen prioriteiten, stroomopwaarts naar de toekomst met als boodschap: Doesburg als oplaadpunt voor levensgenieters. Dit Merketing Plan is een plan als basis voor de meerjaren strategie en jaarlijkse activiteitenplannen ten behoeve van het toerisme in Doesburg. Dit is een gezamenlijk product van professionele partners en ondernemers.

Toeristisch Merketingplan (januari 2015)

Toeristisch Merketingplan activiteitenplan (januari 2015) 

Toeristisch merketingplan doesburg januari 2015
Toeristisch Merketingplan Doesburg januari 2015

Cultuurbeleid en subsidie

Bekijk ook het cultuurbeleid van Doesburg en de mogelijke subsidies voor culturele initiatieven.

Contact

Heeft u interesse of vragen over stadspromotie van bedrijven en ondernemers in Doesburg? Neem dan contact op met stadspromotor@doesburg.nl.

Heeft u gevonden wat u zocht?